söndag 24 maj 2009

Fynd i snuttlådan

Började städa kontoret/syrummet lite granna för det höll på att bli några dammråttor för mycket där inne. Så i jakt med att dammet försvann och småsaker kom upp till ytan igen så vågade jag mig på att flytta om sakerna också. Har en låda på golvet där jag stoppat massor med snuttar nu när jag varit väldigt flitig som sedan har blivit bl.a. dockkläder.

I jakten på ett annat UFO jag tänkte färdigställa så kom denna mössa upp i ljuset

Mönster: Ottobre 5/2006 minsta storleken. Har inte sett någon bebis med lika stort huvud som en skrållandocka men de kanske är så stora i Finland.

Material: Uggletyget från Jofotex, mudden från stoff och stil och satinbandet från lokala hobbyaffären.

Sömnad: Se detta inlägg

Plus: Testade sticka ner kanterna än en gång och det går riktigt bra tycker jag. Och så förståss att den blev klar.

Minus: Avslutningen på satinbandet är jag inte nöjd med, men men...

Nu blir det att beställa en laddning från Bibbi. Första gången för mig för det känns som om alla mina färger kommer att ta slut vilket projekt som helst :( Tur att hon verkar vara snabb

1 kommentar:

od Andulky sa...

Hej, vad fin blogg du har! Hoppas det är ok att jag lägger in dig i min blogglista :-)?