måndag 4 maj 2009

Provsytt i det färgade tyget

När det var så rent och fint i syhörnan (nästan i alla fall) så kunde jag inte låta bli utan att testa lite nya mönster. Hittade bland annat detta på en boll för någon dag sedan och tänkte det är bra att göra av med lite rester. Nu vart bollen ganska stor så några direkta rester kunde inte användas, i alla fall inga av mina. Sedan funderade jag ett bra tag på vilka tyger jag ville ha... inget lätt val. Till sist föll valet på mitt eget färgade i grön, velour + kaniner. Dessutom lyxade jag till bollen med små snuttband som jag köpte i helgen. Något stilren boll kanske, men ett bra test. Lär nog komma fler så småningom.


Sedan har jag lånat en bok med KalleK krabater och där fanns ett grodyngel. Jag gjorde detta mönster snäppet större och la i en pingla. Så nu har vi en grodskallra här hemma. Saknas ögon men jag har inget broderigarn, ska kolla om inte det ligger en massa rester hemma hos min mamma, hon har ju broderat en massa förut. Sydd i den egenfärgade gröna velouren och måste säga själv att jag är nöjd.

Har även några andra mönster jag ska testa som skallror, kan ju vara bra att ha några mönster på lager, kommer ju en del bebisar nu framöver.

Inga kommentarer: