lördag 14 mars 2009

1 av 2 bodysuits klara :D


Mönster: Ottobre nr 6/2007. Sydd efter storlek 50 och det verkar faktiskt stämma bra iaf på längden. Skippade knytbanden och skall sätta tryckknappar istället. Ersatte även kantningen i ärm och ben med mudd. Tycker det är bättre.

Material:
Senaste retrotyget från Jofotex, de turkosa flodisar. Mudd från Stoff och stil.

Plus: Nog ett av de mer avancerade mönster jag gett mig in på. Men klarade det galant till sist.

Minus: Funkar den inte som lekdräkt så får det väl vara en pyjamas. Hade gärna gjort en "vanlig" bodysuit, men har inget mönster i mindre storlekar så får klura på det senare. Är lite feg på att göra egna mönster.

Sökes: Effektiv knappbankare som vill sätta alla knappar åt mig. Tycker nog att det är bland det tråkigaste som finns :(

2 kommentarer:

Marie Frost sa...

Den vart jättefin!
Jag gillade inte heller att banka i knapparna, men så köpte jag en knappress och verktyg för att trycka i tryckknappar med den. Såååå mycket smidigare och roligare!

Monica sa...

Kjempefin drakt!

Du har en kjempefin blogg. :)
Vil føle med deg videre fremover. :D