söndag 1 mars 2009

Husmorsswa

Ligger lite efter i allt bloggande och egentligen har jag inte tid nu heller men saker blir lätt flyttade på. För att kunna skriva inlägget var jag ju naturligtvis tvungen att sortera alla bilderna i min bildmapp med syfoton :D eller hur :P

Har under februari varit med i en Husmorsswap, där skulle vi skicka ett förkläde och 2 matchande grytlappar.

Detta set fick jag:
Ett fantastiskt set från en som har broderimaskin *önska jag hade*. Hon har broderat en massa ord på fickorna och på grytlapparna. Knytbanden löper i en kanal så man kan justera efter hur stor man är. Som band har hon flätat ihop 3 färger snedslå. Enkla och smarta lösningar. Ett set helt i min smak. För tillfället pryder det platsen i köket som blev tom när julstrumpan plockades ner.







Detta set skickade jag:
När man inte känner den som skall ha swapen så blir det lite att utgå från sig själv även om man försöker sig på lite resarch. Själv tycker jag att man ofta vill skydda sina finkläder men att det inte är så roligt att ta på sig förkläde som användes när man bakade senast t.ex. (inte för att jag använder förkläde så ofta som jag borde) så det utgick jag ifrån. Jag gjorde därför en enkel svart/vit förkläde i ett lite kraftigare tyg. För att piffa till det sydde jag en tygblomma enligt denna beskrivning. Jag är nöjd och mottagarens dotter gillade svart/vitt och har nu ett eget förkläde i köket. Kul att det kom till användning.

Inga kommentarer: