söndag 29 mars 2009

Skötbordsöverdrag

När jag för ett par veckor sedan besökte Gekås så hade de fått in skötbordsöverdag vilket var jättebra tyckte jag för hur mysigt kan det vara att ligga på den kalla plasten?? Men jag är inte alltid så bekväm av mig och de hade bara ett mönster så jag tänkte jag gör några egna. Köpte med mig en hem som jag sedan har haft som mönster, den kostade hela 30:- och räknar man på det så är det ju bra mycket billigare än vad mina kostar, men inte lika personliga.


Mönster: Direkt kopierat från det köpta, nån extra cm i kanterna, lite längre resårknäppning på baksidan.

Material: Limefärgad dubbelfrottée från Stoff och stil, snedslå från lokala butiken tillika tyget till applikationen som är stuvbitar därifrån. Resår från stoff och stil.

Sömnad: Fäst resårbanden, sy fast snedslån. Sy fast applikationen.

Plus: Roligt med lite egen stil på grejerna.

Ner: Fastän jag förlängde resåren på baksidan, så är den i kortaste laget. Snedslån kan ju sys ännu bättre, men det kommer att funka hur bra som helst.


Nu ligger det några till och väntar på att sys färdigt, Knyttets pappa ska skissa på några egna applikationer det tycker jag är extra roligt.

Inga kommentarer: