lördag 14 mars 2009

Sy sänghimmel

Jag har tänkt att sy en sänghimmel till barnrummet. Hela rummet är ju i djungeltema - försöker vi i alla fall. Har äntligen hittat en sänghimmel till ett överkomligt pris. Innan det är dags att försöka konstruera ett mönster så kollar jag runt på lite olika tyger på stoffochstil.se



Funderar på denna kombinationen, med djurtyget ytterst och det prickiga som foder. Men det kanske känns lite färglöst?















Eller kanske detta tyg?? Är lite mer färg, men ändå ganska lugnt. För visst finns det massa äppleblommor i djungeln ;)















Får kolla runt lite för lätt är det inte. Tänk ett grönt tyg med lite löv på, slingrande växter. Det tror jag att jag skulle vilja ha.

1 kommentar:

Sjöormen sa...

Ska hålla ögonen öppna! Kommer troligtvis att besöka en tygaffär (gissa vilken) innan Knyttet kommer... Tror jag har sett något sådant där :-)