lördag 14 mars 2009

Knyttets nya kläder

Japp, idag har jag äntligen satt mig vid symaskinen igen och påbörjat min marslista. Idag fick jag klart dessa byxor och body.

Mönster: Mitt vanliga som jag fått av F.A.E

Material:
Jofotex röda ugglor, den röda mudden är från Stoff och stil precis som Velouren om jag inte minns fel.

Plus: Nöjd med sömnaden. Går ju bara bättre och bättre. Hade varit kul med en liten att prova dem på, men den kommer ju om ett tag.

Minus: Det tråkiga återstår, att banka alla knappar. Men har 3 bodys att banka samtidigt så ska nog komma på en bra metod till sist. Sen vart jag inte så glad på min OL när jag trätt om den... men den funkade till slut.

Övrigt: Ska försöka komma på en body till som matchar byxorna så de blir lite mer användbara. Har annamat Strömmings tips om att matchningsbara kläder är att föredra. Så nu syr jag 2 bodys och 1 par byxor till i en matchande färg. Sen är det ju plus om man kan kombinera dem ännu mer.

Några kombinationsmöjligheter som jag funderar på.
  • Lite tråkig, men funkar alltid De röda elefanterna med en brun mudd så blir de snygga till de bruna byxorna.
  • Lite modigare, stoff och stils röda elefanter med lime mudd. Har ju ett par limebyxor färdiga som vill ha mer kompisar.
  • Eller kanske någon av Mjuka tygers nya tryck som kommer i kombination med rött. De tygerna dimper ju snart ner i brevlådan så jag väntar nog tills dess med att fatta beslut.

Inga kommentarer: