lördag 14 mars 2009

Sy till mig själv

I takt med att min mage blir större blir min garderob allt mindre. Och de mammakläder i överdelar som jag shoppat får vänta ett tag till. För riktigt såååå stor är jag nämligen inte. Hur svårt som helst att hitta kläder till en som är kort och smal som jag. De flesta kläder börjar i small... men inte hjälper det när de sitter som tält på mig. Så nu skall jag leta upp mönster på klänning och kjol kanske en top med men man skall ju ha tid att sy oxå och ha pengar att köpa snygga tyger till sina projekt. Klänningar är bra, kan jag ha både på jobbet och privat och till fest. För det vankas visst fest 3 dagar i rad en månad innan BF och då kan det vara bra med olika klänningar för det är samma folk på 2 av festerna. Så idag får det bli en tur ner till stan och kolla vad man kan hitta.

Kanske är det någon här ute i bloggvärlden som sytt något snyggt och har lust att berätta vart mönstret är hittat så meddela gärna. Alla tips mottages tacksamt.

1 kommentar:

Anonym sa...

du hittar inte någon stor top/klännig/tunika i ett snyggt tyg (på rea ev.) so mdu lite kan modifiera så det passar dej och magen?