söndag 1 mars 2009

Grytlappsswap

Var med i en swap nyligen.

Detta paket fick jag

2 st virkade grytlappar i grönt och naturvit som jag önskat. De hänger fint i mitt kök och bonar till det.
Tillbehöret var 2 paket med ekologiska kryddor. Perfekt, min basilika och timjan hade precis tagit slut. 3 st receptkort - var riktigt nära att testa desserten nu i veckan men blev bjuden på en annan istället. Sedan följde det även med ett paket servetter.





Detta paket skickade jag
Efter mycket om och men så kom paketet iväg. Jag hade i uppgift att skicka till Klockarbarn
Hon hade önskat färgglatt, men inte pastelligt. Är en vitsippa som jag gjort som applikation på. Runt grytlappen är det en orange spets för att rama in den. Kan avslöja att i mina tidigare försök har det gått åt många meter snedslå innan jag gjorde om modellen. Tillbehören blev några av mina favouriter smaksatt flingsalt och så en tomatkrydda. Redskapet blev en "pajkniv" som kan användas i teflonbelagda formar - även om jag har nästan allt i köksväg så är det ofta klurigt att hitta något att skära i känsliga formar med.

Som plåster på såren för att hon fick vänta lite så låg det med några tårtdekorationer. Hade aldrig sett dem tidigare men jättesöta var det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt se att mitt paket kom fram och att grytlapparna passade ditt kök!Du gör många fina saker, kul att läsa din blogg.//Birgit