onsdag 1 april 2009

Aprillistan

Så var det redan april och dags att göra en ny lista.

  • Sy klart mina 5 skötbordsöverdrag som ligger tillklippta
  • En body till lilla Knyttet i något av de nya tygerna som skall bilda set med ett par bruna byxor.
  • En body som ska passa till både de röda och de limefärgade byxorna.
  • En present till en kompis som ska få nu i april.
  • Present till en kompis som fyller år

Sen tänkte jag att en utmaning är ju inte fel, och vad passar bättre än att beta av lite i UFO-högen?

Utmaningen för april är att färdigställa minst ett plagg i veckan från UFO-högen! Jag har antagit utmaningen!
Vill du också delta så anmäl gärna ditt deltagande här, och kopiera den här texten och lägg på din blogg.

Fyra saker ska jag väl kunna färdigställa, det ligger ju egentligen en del enkla saker som bara ska slutföras. 2 saker är jag dock helt säker på och de kräver lite mer pyssel.
  1. Lekfilten till Knyttet
  2. En filt som kan knäppas ihop till påse för knyttet att ligga i.
  3. Hur svårt är det att göra ett pocketfodral? Jag har ett par utklippta men längre har jag inte kommit.
  4. För kanske 2 månader sedan började jag sy om ett par byxor till Knyttet. Ett doredo-projekt. det ska med slutföras så det så.
Inser nu att det visst bara var ett plagg, men hoppas det går lika bra med andra syrelaterade UFO-projekt,annars blir det till att hoppa av utmaningen innan jag ens börjat.

det blev ju en väldigt lång lista till slut, och jag har vissa mer projekt som jag skulle hinna bli färdig med i april. Får se vart det slutar men men, 30 dagar kvar iaf.

1 kommentar:

Helena sa...

Men om du inte hinner igenom hela listan innan april är slut kan du alltid hänvisa till att detta inlägget var ett aprilskämt!