fredag 17 april 2009

Känner mig modig!

Jag har nu på morgonen knåpat ihop ett eget bodymönster som jag hoppas kunna testa till helgen. Utgick ifrån en pytte omlottbody och Ottobres bodymodell med kuvertöppning. Tyvärr har jag inte tid att göra ett test på den ikväll, men i helgen förhoppningsvis.

Sen vart jag lite inspirerad till att sy någon liten skjortblus till Knyttet när jag letade igenom min mönsterpärm. Så får se om det blir nån sån i helgen. Passade även på att ta fram ytterligare några UFOn sen min första tid med symaskin, OM mitt stoff och stil paket kommer idag så ska jag nog modifiera mina nu lagda kombinationer för att göra dem lite roligare. Borde vara här idag, för igår morse kl 5 så hade det passerat den svenska sorteringscentralen. Har jag dubbel tur så kommer mitt paket från Mjuka tyger idag med - då blir det till att testa nya mönstret i ett av de tygerna.

Spännande dag, nu ska jag iväg och se om jag är tillräckligt stor och Knyttet växer som det ska sen är det jobb en hel dag innan kvällen hägrar med uppsatsjusteringar. Längtar till i morgon... då får jag sy

Inga kommentarer: