måndag 6 april 2009

Kantbandspressarfot

För ett tag sedan var jag i butiken där de säljer symaskiner och frågade om pressarfot till min symaskin. Den passar på maskinen, för försäljaren plockade upp och kollade, men i katalogen står det att den ej passar till min maskin. Skumt!

Men i helgen när jag mer eller mindre har haft symaskinsrace hela helgen så kom jag fram till att jag bara måste ha en sådan. Det funkar inte annars. Mina projekt blev inte alls bra så idag eller i morgon blir det till att ringa och kolla hur det är i praktiken med den där pressarfoten. *drömmer om fina kanter*

Trodde i min fantasi att det skulle funka ganska bra utan, men nu har jag alltså gett upp. Vill ju inte sitta med sprättaren all min sytid som jag egentligen inte har.

Sen väntar jag med spänning på en leverans från Mjuka tyger.se Såklart saknas en del av de tyger som jag förhandsbokat. Och med min vanliga tur ligger jag säkert så långt ner på listan att jag inte får av de tygerna som bara kom lite av... väntar med spänning, kommer säkert ett mail under dagen med info.

1 kommentar:

florin design sa...

Vad har du för maskin? Är det till vanlig maskin eller overlock?
Till vanliga maksiner fungerar de inte så bra att använda dem i svängar så att du vet.

Att sy kantband är busenkelt om man har rätt teknik. Hur gör du?