lördag 18 april 2009

UFO-invasion

Med detta inlägg borde min del i aprilutmaningen vara uppnådd. Men har jag inget bättre för mig så lär jag försöka slutföra några till.

Precis när jag skaffat symaskin klippte jag till en massa dagiskassar för det klarade jag av att sy. Men snart blev det roligare att testa andra projekt och några blev liggandes... Nu hade jag ju såpass många att jag egentligen bara skulle kunnat sy ihop dem, men NEJ, det ville jag inte. Därför matchade och mixade jag med tyglagret här hemma men även med de nya tygerna som kom igår :D Det som för längesedan var tänkta som utsidor blev nu fodertyg på ett par av väskorna. Men de är ju vändbara så det är bara att välja ;)



Mönstret till samtliga är Knåpmoderns som vanligt.

Rosa väska med motiv:
Det rosa tyget kommer från http://textilonnet.se/ om jag inte minns del. Det är fodrat med ett av de nya från Stoff och stil. Snedslå från lokala tygbutiken.



Röda väskan:

En riktig IKEAväska, yttertyget är köpt i en 3m förpackning och fodertyget är det multirandiga barnsligtyget. Snedslå från stoff och stil.

Spindelnätsväskan:
Yttertyget är röd/rosa spindelnätsmönster från stoff och stil. Fodrad med röda flodhästar från IKEA. Snedslå från Stoff och stil.

Ingen aning om vad jag ska göra med dem, men nu är de färdiga i alla fall.

Inga kommentarer: