fredag 10 april 2009

Skötbordsöverdrag del 3


Nu tror väl ni att jag bara syr samma hela tiden, men så är det inte. Råkade bara ha dem utklippta allihop och då är det ju lika bra att försöka avsluta dem så man får plats med nya projekt.

Fortsatte att träna med kantbandspressarfoten, och den är ju guld värd. Tyvärr var snedslån och jag inte kompisar, då denna var mycket sladdrig och inte alls skoj, men det funkar till en skötbädd.

Först hade jag väldiga problem med att överdelen vred sig, och jag vände och vred. Tyckte att jag hade perfekta inställningar, men ändrade bara lite och sen gick resten av kantningen smärtfritt. Varför ändrar man inte med en gång?

Har på dessa skötbäddar även lite applikationsträning, och även på denna föll motivet på IKEAs barnsliga djur. Fötterna blev bättre och bättre mot slutet och det är ju kul att man kan se en utveckling.

Material: Frotte och resårband från stoff och stil. Stuvar och snedslå från lokala tygbutiken.

Plus: Bra träningsobjekt och att ha mer personliga överdrag än de som finns i affären även om dessa kostar betydligt mer.

Minus: Att jag ännu inte är helt kompis med nya pressarfoten. Men det var ju bara försök 2.

Inga kommentarer: