lördag 4 april 2009

Del 2 i aprilutmaningen

Att sy klart UFOn är nästan som att vårstäda lite på strykbrädan och lite överallt i lägenheten. Lovade ju att jag skulle göra klart de där röda byxorna som jag skulle göra om en del.


Budade hem dessa på tradera för 5 kr. Men var inte så nöjd med dem så sprättaren och saxen åkte fram. Först försvann dekoren på muddkanterna. Sen rök fötterna och så till sist ankan...














Så här blev de
Nya och fräscha tycker jag. Kombinationen rött och lime är snyggt. Velade länge om vad det skulle vara för applikation på, gick inte att ha vad som helst i och med jag ville täcka över broderiet. Så det slutade med en fyrkläver hämtade från ClipArt. Dessa kommer definitivt att användas betydligt mer än så som de såg ut innan.

++: att jag äntligen blev klar. Tog ju inte många minuter när jag väl började. Sen uppförde sig min OL klanderfritt på första försöket efter trådbytet :D

--: Bilden gör inte byxorna rättvisa.

4 kommentarer:

Marie Frost sa...

Det blev verkligen en uppfräschning av byxorna! Superfina!

Doris_Assar sa...

Tjusigt! Bra idé!

Anonym sa...

vilken skillnad det blev med muddarna! snyggt!

Sjöormen sa...

Snyggt! Mycket bättre än innan :)