lördag 18 april 2009

Nya tyger

För någon vecka sedan beställde jag en laddning från Stoff och stil. Och igår fredag kom mina små älsklingar, hann till och med tvätta några av tygerna och idag har de redan fått saxen i sig ;) Så det ska vara, tyglagret ska bytas ut ibland. Om man ser till mina senaste veckors sömnad så har det minskat bland mina tyger. Gör inget om det minskar lite till på sina ställen så jag kan fylla på med nya - det är ju valmöjligheterna som är det roliga i skapandet. Och försöken till matchning mm kan man ju testa på småprojekt innan man gör det på kläder.

Vad fanns det då i mitt paket??
Jo en del bomullstyger som jag tänkt använda som kombinationstyger med alla stuvar som jag har här hemma. Mina 2 favoriter är gul retroblomma och det röd/rosa spindelväven. Finns stor risk att det flyttar hem mer av den varar till min syhörna. Till nästa laddning ska jag kolla vad det finna för blåa och gröna tyger, skulle verkligen behöva några sådana. När jag får pengar så blir det kanske en vända till lokala tygbutiken med för att kolla igenom stuvarna -de brukar ha några riktigt fina och användbara färger och mönster.

Pausen är slut, åter till symaskinen. Hade tänkt göra detta blogginlägg runt kvart över 5 i morse när jag ändå var vaken, men sen gick en propp och sen började jag sy istället. Så det är inte det sista inlägget för dagen ;)

2 kommentarer:

Liza sa...

Fina tyger, är dom prickiga vävda eller i trikå?

Sandra -Vildkatten sa...

Alla tygerna är vävda.