söndag 5 april 2009

Present till Lilla Hjärtat

Namnet Lilla Hjärtat kommer från min katt som nu har blivit stor och i tilltalsnamn heter Toffée. Alla var så gulliga mot sina respektive så katten fick bli min på den tiden. Jag och mitt Lilla Hjärta ;)

I alla fall så är han väldigt tygintresserad kisse på flera sätt. Blicken säger allt -RÖR INTE MITT TYG! Vi brukar ha mindre fighter han och jag om vart jag får klippa och inte. Gör det hela lite svårare.

Har en längre tid (minst ett halvår) funderat på att sy en liten bädd till våra båda katter. Varför lägga pengar på en standard när man kan designa själv.

Mönster: Ett babynest http://www.fagerlunds.net/trean/BabyNest.htm

Material: Tyger och snedslå från stoff och stil. Fyllning från en kasserad kudde. Snöret är från lokala tygbutiken. Bottenplattan kommer, ska bara beställas.

++: Äntligen testat sy ett babynest. Hade allt material utom bottenplatta hemma.

--: Skulle väl vara att det var lite svårt att få det snyggt i ändarna.

Men det blev över förväntan, tyckte de sett så små ut på bilderna men den ska nog passa knyttet med. Nu ska jag klura på en färgställning till andra katten. Han kan ju inte bli utan. Kan vara bra att vänja dem vid sina bon nu innan Knyttet får sina. De vill gärna ligga i våra fåtöljer eller i sängen, kan kanske vara ett sätt att bli av med katthåren. Ni får hålla till godo med dessa bilder, hade tänkt en livebild men just då är katten borta - men under skrivandet har han dykt upp igen.

Inga kommentarer: