söndag 12 april 2009

Textilfärg klar att testas

Idag på väg hem från Skåneland så stannade vi till på Maxi för att kolla efter lite bra att ha saker. Sprang på Herdins textilfärg i Olivgrönt. Så om en stund ska maskinen rulla för första gången med ett färgbad, har varit och botaniserat bland mina tyger vilka som kan tänkas gå att färga. Ska bli så spännande. Har redan planer för ett gult, ett turkost och ett rött bad med, men inväntar första resultatet. Sambon blev skickad till affären för att handla ett batteri så jag kan väga ihop vad tygernas vikt, måste ju skaffa mig en referenspunkt.

Vi har köpt en del billigare kläder till Knyttet, men mycket är ju i vitt, det borde man kunna liva upp med lite färg eller? Passar på att göra ett provbad för ett plagg, kostade ju 30kr så livet går inte under om det misslyckas.

Sen har mina textilfärger kommit, så det vore ju jätteskoj om jag hade haft mer tid till att testa tryck med dem. Göra lite provtryck av olika slag innan jag ger mig in på skarpt läge, då finns det ju ingen återvändo. Har lite annat att göra innan jag kan ta tag i ett moment till, men den som väntar på något gott...

Fick lite andra syrelaterade planer när jag körde hem idag, tog ju sin lilla tid och många tankar hanns med. Funderar allvarligt på att försöka mig på att göra om bodymönster, hur svårt kan det vara? Har en plan på hur jag skulle vilja ha det, ska bara rita om det först. Kan tyckas som en bagatellsak, men har inte gjort det innan så det är lite nervigt. Skulle gärna vilja ha ett fungerande mönster på bodysuit med, kanske kan jag våga mig på att konstruera ett sådant med? För Ottobres mönster börjar på 62 och min beräknade minibebis lär dröja innan den når den matchstorleken.

Så mycket man vill testa -så lite tid att göra det på. *snyft*

1 kommentar:

Sjöormen sa...

Låter spännande! Ser fram emot resultatet!