lördag 4 april 2009

Vårstädning på tyglagret

Tycker jag varit duktig idag och använt upp en del tyg som funnits hemma. Har sytt ännu ett påslakanset till vagnen så nu är de också klara.

Finns inte jättemycket nytt att skriva om. Sömnaden är samma som till det här.

Material: Flodhäst tyg från IKEA, precis som det tunna lakanstyget till baksidan. Den vågade dekorbandet från stoff och stil och snedslån är antingen från stoff och stil eller lokala tygbutiken. Kommer inte riktigt ihåg.

++: Bra att jag väntade ett par veckor för jag är nöjd med mina nya idéer på dekoration. Att sömnaden blev ännu bättre på detta exemplar, och det gick så mycket snabbare.

--: Skulle väl vara att det vågade dekorbandet inte blev helt rakt påsytt. Men det kommer inte att synas sen när det är bäddat på riktigt.


Men annars är jag jättenöjd och nu väntar vi bara på vagnen så vi kan provbädda och se hur det blev.

Inga kommentarer: