måndag 6 april 2009

Till en prins eller prinsessa

Vår lill* prins eller prinsessa ska ha en kunglig skötbädd, måste ju börja högt på stegen här i livet.

Tillvägagångssätt är samma som i till den här nästan i alla fall. För idag införskaffades en pressarfot som är till för att sy fast snedslån. Och så lätt det gick med den. Applikationen är en clipart bild och sydd i stoff och stils gula velour.

Enda minus för dagens sömnad var att Stoff och stil hade jävlats med mig när jag köpte snedslå. Beställde bara 5m förpackningar av några färger för att kolla om jag gillade färgerna. Döm om min förvåning när det mitt i kom en ihoptejpad skarv. Ska det verkligen vara så?? Så det blev en oplanerad skarvning längs kanterna. Och ja, det krävs lite mer träning för att få det bra i slutet, men det kommer. Slutresultatet är dock bra mycket bättre än vad det var tidigare, och det är jag nöjd med.


Men dagens stora plus var helt klart införskaffandet av en juserbar pressarfort för kantband. Vilken uppfinning. Räddar helt klart lite blod, svett och tårar. Är över förväntan nöjd med dagens resultat trots att det var första gången. Nu ska jag helt klart ge mig i kast med ett av mina första projekt någonsin, en haklapp som bara ligger och blänger på mig. Så här fint blev de i de rundade hörnen :D

1 kommentar:

Sjöormen sa...

Vad flitig du är!